کاربرد Flash Fill در اکسل

برای این مسئله راه حل های متنوعی وجود داره، استفاده از فرمول های متنی، استفاده ترکیبی از اونها بصورت آرایه ای و برنامه نویسی VBA(برای دیدن یک نمونه از این روش ها این پست رو مطالعه کنید). اما این بار یک ابزار میخوام معرفی کنم که نیاز به هیچ فرمول نویسی خاصی نداره و تا حد زیادی این گونه مسائل رو میتونه حل کنه. ابزار پر کاربرد Flash Fill که از اکسل 2013 به بعد اضافه شده. این ابزار منطق یاد گیرنده داره. یعنی کافیه یک الگو بهش بدیم، خودش طبق اون الگو عمل میکنه و الگوی بدست آمده رو روی بقیه داده ها اعمال میکنه.

این ابزار هم از دو مسیر در دسترس هست:

کاربرد Flash Fill در اکسل

Data/ Data Tools/ Flash Fill

Home/ Editing/ Fill/ Flash Fill

با چند مثال نحوه عملکرد این ابزار رو توضیح میدم:

جدا کردن اسم و فامیل

همونطور که در تصویر زیر می بینید، با دادن یک الگو، یعنی ثبت نام در یک سلول و ثبت نام خانوادگی در سلول دیگه و استفاده از ابزار Flash Fill، همه نام و نام خانوادگی ها از هم تفکیک میشن.

جدا کردن متن و عدد

همونطور که در تصویر زیر می بینید هدف جدا کردن عدد از متن هست که با دادن یک الگو، بقیه داده ها هم تفکیک میشن. به مسیر دیگه ای برای اعمال Flash Fill روی داده ها دقت کنید.

نکته
منطق عملکرد این ابزار، سیستم ماشین های یادگیرنده است و بر مبنای یادگیری عمل میکنه. هر چقدر الگویی که به این ابزار داده میشه واضح تر باشه، خروجی بهتری خواهد داشت. پس باید در تعیین الگوی بسیار دقت کنیم.

 

در این مطلب درباره کاربر Flash Fill در اکسل صحبت کردیم و چند مثال از نحوه استفاده از این ابزار رو آموزش دادیم. میتونید استفاده های خیلی بیشتری از این ابزار تو اکسل داشته باشید. در واقع کاربرد Flash Fill برای پیش بینی یک الگو هست.