ابزار Find Combination ابزاری برای صورت مغایرت گیری در اکسل


این Addins در Excel به کاربران این امکان را می‌دهد که تمامی ترکیب‌های مختلفی از اعداد را که می تواند حاصل جمع آنها مقدار مورد نظر ما شود را بیابد. 


به عنوان مثال در سلولهایی از اکسل اعدادی موجود است و شما می خواهید ببینید که حاصل جمع چه ترکیبی از سلولها می تواند عدد 100 شود.

بعد از نصب این Addins در Excel بر روی Ribbon و در Review یک گزینه به نام Find Combinations اضافه می شود.

برای دانلود و نصب این Addins در Excel ابتدا باید در سایت http://www.lyquidity.com عضو شوید و فایل نصب  آنرا دانلود نمایید.

 

بعد از اجرای فایل نصب (Setup.exe) ، لازم است که 2 فایل کمکی این Addins از internet دانلود شود (که اینکار به صورت خودکار انجام خواهد شد) بنابراین چند لحظه باید صبر نمایید. بعد از نصب فایلهای کمکی ، خود Addins به صورت خودکار دانلود و نصب می گردد.

 

صورت مغایرت گیری حسابداری در اکسل

(با تشکر از آقای شهرام محقق برای نگارش مثال زیر )

این ابزار بسیار ارزشمند معمولا در رفع مغایرت در رشته حسابداری کاربرد دارد.برای مثال در رفع مغایرت در صورتحساب بانکی و هم چنین رفع مغایرت حساب مشتریان می توان از این ابزار استفاده نمود.

مثال : فرض کنیم ارقام زیر مربو به حساب بانکی و دفاتر حسابداری یک شرکت می باشد :

در این مثال ساده در صورتحساب بانکی میلغ 710000 ریال در دفاتر به حساب بانک منظور گردیده است (حسابدار از روی حواله بانکی مبلغ کلی را وارد نموده ) اما مشتری ما طی سه فقره این مبلغ را به حساب ما واریز نموده است یعنی:

100/000 + 250/000 + 360/00 ریال

با استفاده از این ابزار می توان متوجه شده جمع کدام سه عدد موجود در صورتحساب بانکی مبلغ 710000 ریال است.
اما مساله به اینجا ختم نمی شود در شرکتهای بزرگ که گردش بانکی بسیار بالائی دارند صورت مغایرت یکی از مهمترین مسائل جاری شرکت است که گاهی چند نفر فقط مسولیت این امر را به عهده می گیرند.

در این مثال با یک نگاه ساده می توان این اعداد را از روی تاریخ و موارد دیگر تشخیص داد اما آیا در شرکتی که ممکن است در یک روز نزدیک به هزار گردش داشته باشد این مغایرتها را نیز با چشم تشخیص داد ؟ جواب منفی است زیرا معمولا در حسابهای دفتری تاریخ ها با 1 الی 2 روز تاخیر و شماره فیشها ممکن است اشتباه وارد شود که با صورت مغایرت این شماره فیشها و تاریخ واریز آنها نیز اصلاح می گردد که در اینجا این ابزار می تواند کمک شایانی به حسابدارها در صورت مغایرت گیری بنماید.

این نرم افزار را حتما باید از سایت معرفی شده در بالا دانلود نمایید و امکان قراردادن لینک دانلود آن نمی باشد. متاسفانه این سایت اجازه دانلود مستقیم را به کاربران ایرانی را نمی دهد و ممکن است که در نصب ، دانلود آن با مشکلاتی مواجه شوید بنابراین توصیه می شود که در صورت امکان از کارشناسان واحد IT سازمان خود در این خصوص کمک و راهنمایی های لازم را بگیرید.
برای ثبت نام در سایت فوق ، حتما باید از ایمیل شرکتی استفاده نمایید.
این ابزار فقط بر روی Excel 2007 نصب می شود و احتمالا فقط win 7.